הפרוייקטים שלנו

בואו נתחיל לעצב

איך תדעו איזה עיצוב מתאים לבית שלכם? הכירו את 4 הטיפוסים

עיצוב בית פרטי יושב על הרבה יותר מיופי ונוחות.הוא יושב בעיקר על התאמה לצרכים הייחודיים שלכם – המתגוררים בבית.כדי להבין מה לבקש מהמעצב, בחנו את עצמכם- איזה מ4 הטיפוסים אתם ומה הצרכים החשובים לכם ביותר?

כשאנחנו מתכננים איך הבית שלנו יראה, אנחנו לא קופצים מיד לבחירה של אלמנטים וצבעים. השלב הראשון הוא להבין מי אנחנו, מה הDNA שלנו, אילו דברים חשובים עבורנו – בחיים בכלל ובבית בפרט.

רק כשנבין לגמרי את עצמנו, נוכל לעצב לעצמנו את בית החלומות שלנו, כזה שבאמת ישרת אותנו ויגרום לנו להרגיש בבית כל הזמן.

במאמר הזה נדבר על 4 טיפוסים, כשלכל אחד מהם אופי שונה,וכתוצאה ממנו, גם צרכים שונים לחלוטין. אני מזמינה אתכם לקרוא ולבחון את עצמכם. שאלו את עצמכם – עם איזה טיפוס אני הכי מזדהה? כשתהיה לכם התשובה, יהיה לכם קל הרבה יותר להבין איך הבית שלכם צריך להיראות כדי לשרת אתכם.

נתחיל?

טיפוס 1 – הטיפוס הפרקטי.

מכירים את האנשים האלו שתמיד מסתובבים עם מחברת ועט ולכל דבר יש להם רשימות מסודרות? הם בחיים לא יצאו למכולת בלי לבדוק מה בדיוק חסר. הם תמיד יתנהלו לפי יומן וירשמו בו כל דבר ובכלל- סדר זה משהו שמכניס הגיון לשגרת החיים שלהם.

כשאנחנו מתייחסים לבית שלהם – האם אנשים שחייבים סביבה מסודרת ומאורגנת. הם חייבים לבדוק להיכן יכנס כל דבר ולוודא שיש מקום להכל. והם ירדו לרזולוציות עד לפרט הקטן ביותר.

הטיפוס הפרקטי בדרך כלל יהיה עורך דין, רואה חשבון או מהנדס. מאלו שגליונות אקסל הם החיים שלהם ושליטה זו ברירת המחדל שלהם.

אז איך נעצב בית שישרת את הטיפוס הפרקטי?

בית מסודר, מוקפד ופונקציונאלי, עם קווים נקיים וברורים ועם המון המון חללי אחסון – רצוי מוסתרים ומאורגנים כך שלא יבלטו לעין.

בצורה כזו יישמר הסדר גם בחללים של הבית וגם בתוך חללי האחסון. וזה בדיוק מה שצריך טיפוס פרקטי כדי לנוח ולהירגע – חלל מסודר ונקי.

טיפוס 2- הטיפוס האגרן

צא לכם פעם לראות סרט ובו מישהו אוסף כל כך הרבה דברים עד שלא נותר בבית שלו מקום אפילו לכיסא או שולחן? טוב, זו באמת קצת היסחפות ומצב קיצוני כזה דורש טיפול.

אבל בין 4 הטיפוסים בהחלט ניתן למצוא גם את האגרן –זה שאוהב לאסוף ולשמור דברים. בשבילו הם לא סתם דברים.

הם מזכרות, הם בעלי ערך, הם עושים לו טוב וקשה לו מאוד לוותר עליהם. כשאנחנו מתייחסים לבית של האגרן –חייבים לדאוג לשני דברים חשובים באותה מידה.

חלל גדול וחכם שיאפשר לו לאסוף את שכיות החמדה שלו בצורה מאורגנת ומסודרת ומקום שיאפשר לו להציג את החפצים שהוא הכי אוהב והכי קשור אליהם.

האגרנים הם בדרך כלל אנשי העולם הגדול, הם טיילו בכל מקום ותמיד חזרו עם המון מזכרות, הם אוהבים את העולם, את התרבויות השונות, את ההיסטוריה, ואוהבים שפיסה מכל מקום נשארת איתם תמיד.

האתגר שלי עם הטיפוס האגרן הוא כפול – לעצב עבורו בית שישרת אותו, עם מקומות אחסון מסודרים ועם מקומות לתצוגה, ועל הדרך לעזור לו להפרד מחלק מהחפצים, שכבר לא משרתים אותו וכבר פחות חשובים לו וסתם תופסים הרבה חלל.

האתגר גדל היות והטיפוס האגרן יהיה בדרך כלל אדם מאוד רגיש וסנטימנטאלי. אז אם גם אתם אגרנים – שזה לגמרי בסדר, וחשוב לכם לחיות בחלל שיכיל את החפצים האהובים עליכם, זכרו – בית מעוצב עם המון חללים מוסתרים ומאורגנים שיתאימו לכל סוג של אוסף או חפצים שאתם מחזיקים,

וגם – מקומות בהם תוכלו להציג את החפצים כך שהם יוסיפו לעיצוב ולאווירה ולא ירגישו "תקועים" ו"לא קשורים".

טיפוס 3 – הטיפוס המתלבט

הטיפוס המתלבט עסוק רוב הזמן ב… נכון, ניחשתם – התלבטויות.

איזה צבע לבחור? בהיר או כהה? על איזה סגנון ללכת? כפרי או קלאסי? ספה רכה ונוחה או מסוגננת ומודרנית?

פינת אוכל בתוך המטבח או ליד החלונות?

כמובן שהטיפוס המתלבט לא עושה את זה רק לגבי הבית. הוא מתלבטת בהמון תחומים בחיים. הוא זה שגם כשכבר סוף סוף הוא יקבל החלטה וירכוש משהו, יש מצב שהוא שוב יתחרט ויחזיר אותו.

אז מה צריך טיפוס מתלבט?

איזה בית ישרת אותו הכי טוב?

זו שאלה מעולה, ואין לי עליה תשובה.

למה? כי מאחורי כל טיפוס מתלבט מסתתר טיפוס שונה –ולכן הדבר החשוב ביותר עבור טיפוס כזה הוא ליווי מקצועי מהרגע הראשון.

כשאנחנו פוגשים טיפוס מתלבט אנחנו עושים 2 דברים. בתחילת הדרך אנחנו מאפשרים לו להניח לרגע בצד את כל ההתלבטויות כדי שיחד נוכל להבין איזה טיפוס הוא באמת ומה הוא הכי צריך ורוצה, כך שנוכל לדעת באיזה קונספט לבחור לעיצוב הבית שלו.

בהמשך אנחנו מאפשרים לו לשחרר את עול קבלת ההחלטות. אנחנו שם לאורך כל הדרך- מלווים, עוזרים לבחור, מדריכים מה נכון.

כך שאנחנו אחראיים להכל. אז איך יראה הבית שלו? את זה נדע רק בסוף הדרך, אבל היא תהיה הרבה פחות מבולבלת ומלאה התלבטויות מבדרך כלל…

טיפוס 4 – הטיפוס הסטייליסט

הסטייליסט כבר ביקר בכל אתר עיצוב אפשרי. הוא שמר לעצמו תמונות השראה מפינטרסט – אלו של הבתים הכי יוקרתיים בעולם, וזה בדיוק מה שהוא רוצה. אחד לאחד.

הסטייליסט גם לא אוהב "להיתקע" עם עיצוב אחד לתקופה ארוכה. חשובה לו הדינמיות  – הוא רוצה להתחדש ולהיות תמיד באופנה.

כך שהוא מעדיף לקנות פריטים זולים מראש ולדעת שתוך שנה הוא ממילא מחליף אותם…. לצערי, או לשמחתי, אני לא מאמינה בעיצוב זמני.

מהנסיון שלי, ברגע שנתאים את העיצוב לאופי האמיתי שלנו, הוא יהפוך לעל זמני וגם כשתהיה לנו הזדמנות, לא נרצה לשנות אותו.

אז אני אוהבת את הסטייליסט, כי הוא נועז ופתוח תמיד לרעיונות חדשניים, ועוד יותר אני אוהבת למצוא את העיצוב המדוייק שישאיר אותו בהלם מוחלט ויגרום לו להבין כמה הוא לא באמת צריך להתחדש כל הזמן….

אז איזה טיפוס אתם? הזדהיתם עם אחד מהם? יש מצב שיש בכם קצת מכל אחד מהם? זה לגמרי הגיוני. האמת היא שבכל אחד מאיתנו קיימים כל 4 הטיפוסים, במינונים שונים.אז איך תדעו איזה בית הכי מתאים לכם? בדיוק בשביל זה אנחנו כאן!

'THM'