הפרוייקטים שלנו

בואו נתחיל לעצב

חושבים על לשפץ לבד? תחשבו שוב! 4 הסיבות למה לא כדאי לעשות את זה

אתם צודקים, יש שיפוץ כללי שברור לנו שדורש אנשי מקצוע ותוכנית מסודרת אבל לפעמים זה רק שיפוץ קטן, קטנטן, מקומי. למה אי אפשר לעשות את זה לבד? זה יחסוך הרבה זמן וכסף. בטוחים? כי אני ממש לא...

קרה לי לא מעט פעמים שקיבלתי שיחת טלפון בהולה מלקוח: "אלינור, ניסינו לעשות משהו לבד ו….. את יכולה פשוט לבוא לראות איך אפשר לסדר את זה?"

וכשאני באה, ברוב המקרים, אני מגלה מהומת אלוהים. כמו באותה פעם שזוג מקסים החליט לשפץ את חדר האמבטיה. הבן שלהם, שרצה לחסוך להם כסף, הבטיח להם שהוא מבין ויודע והוא יביא שיפוצניק ותיק תק הם יסדרו ויחליפו הכל.

מה הבעיה להסתדר לבד? בשביל מה להוציא הון על מעצב פנים? זהו, שזה התחיל טוב, אבל משם זה הלך והדרדר… הם שברו קיר, בלי לקחת בחשבון שהם עלולים לפגוע בצנרת, בחשמל, בריצוף…

ואז הם מצאו את עצמם – הבן והשיפוצניק – מול חדר אמבטיה הרוס לגמרי, ואין להם מושג איך לצאת מהפלונטר הזה. (לציין שזו הייתה המקלחת היחידה בבית???)

אז לפני שגם אתם חושבים לנסות את זה בעצמכם, הנה 4 דברים שחשוב שתקחו בחשבון רגע לפני:

1. הרבה דברים קורים בבית שלכם מתחת לפני השטח

כן, אני יודעת שזה נשמע מסתורי, אבל זה לא מסתורי, זה פשוט מסובך. הכמות של הצינורות והחוטים שנמצאת לכם בתוך הקירות ומתחת לרצפה היא עצומה. כל התשתיות של הבית – חשמל, אינסטלציה ועוד ועוד- יושבות שם.

אם אתם לא יודעים ולא מכירים, אתם בהחלט עלולים להתחיל בנקודה אחת ולגלות שבלי להתכוון פגעתם במשהו שהשבית נקודה אחרת לגמרי בבית.

זו הסיבה שהרבה פעמים, כשאתם רק רוצים להחליף אמבטיה, מעצב פנים יספר לכם שעלויות השיפוץ גבוהות יותר כי צריך לקחת בחשבון את החלפת הריצוף שצריך לשבור בתהליך, ואת הכיור שכבר לא יתאים לחלל מבחינת גודל וגם אותו נצטרך להחליף, ואת הצנרת החדשה שיהיה צורך להכניס ועוד ועוד… הוא לא עושה את זה כדי להוציא מכם סתם כסף.

הוא עושה את זה כי הוא רואה את התוכנית ויודע בדיוק מה עומד לקרות. אז תסמכו על אנשי המקצוע ואל תתפתו ל"אני יכול לבד".

2. בעלי מקצוע

גם כשאתם מחליטים לשפץ לבד, אתם חייבים לקחת בעל מקצוע שיעזור לכם. אם זה בתחומים שאתם באמת לא יודעים לעשות לבד או בדברים שורשים יותר כוח, כלי עבודה מקצועיים ועוד ועוד.

כשנכנסים לעולם הזה של בחירת בעל מקצוע, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו מאוד מבולבלים, דבר שיגרום לנו לבחור באדם הלא נכון עבורנו.

זה שמישהו המליץ עליו מאוד לצביעת קיר לא אומר שהוא יהיה טוב באותה מידה בתיקון ארון, וזה שהוא עשה עבודה שיצאה נהדר בסופו של דבר אצל השכנים, לא אומר שלא היו תקלות בדרך.

בעל מקצוע אמין – שיעמוד בהבטחות שלו גם מבחינת זמנים, גם מבחינת עלויות וגם מבחינת איכות העבודה, הוא דבר שקשה למצוא. ברגע שלקחתם מעצב פנים שמלווה את העבודה, הוא יוכל להביא בעלי מקצוע שהוא מכיר מקרוב וסומך עליהם, ולוודא שהם אכן מבצעים את העבודה שלהם כמו שצריך.

האחריות כולה עליו, ואתם יכולים להיות רגועים.

3. תוכניות עבודה זה לא משהו שממציאים בשביל הכיף

תוכנית עבודה היא שלב ראשון וקריטי בכל עבודה שאנחנו מתכננים לבצע. גם אם מדובר בפרויקט שנראה לכם קטן, לפעמים הצורך לבצע כמה דברים ולהביא כמה בעלי מקצוע או לתת לצבע או לדבק להתייבש, מוסיפים זמן וגם עלויות לפרויקט השיפוץ שהיה נראה לכם ממש קטן ופשוט.

לכן להתחיל שיפוץ בלי תוכנית עבודה זה כמו לצאת ליעד לא מוכר בלי מפה. אין לכם מושג כמה זמן תארך הדרך, מה מצפה לכם במהלכה וכמה אנרגיות תצטרכו להשקיע עד שתגיעו, והרבה פעמים הדרכים הללו, של שיפוץ, מפתיעות אותנו, ולאו דווקא לטובה. תוכנית עבודה מסודרת ומקצועית תבטיח לכם שמפלס ההפתעות ירד משמעותית ואולי יעלם בכלל…

4. שברת – שילמת...

אז כבר הבנו שלשפץ לבד זה בהחלט לקחת סיכון. אבל צריך להבין מה אומר הסיכון הזה. הסיכון הזה אומר ששיפוץ קטן עלול להסתיים בנזק כספי כבד, בהשבתה של חלק מהבית שלכם לפרק זמן ארוך,

ובהרבה כאב ראש וכאב לב שהייתם בטוחים שתחסכו לעצמכם ובסוף קיבלתם מהם כפליים.

אין תחליף למקצועיות, גם בתחום אדריכלות הפנים. ברגע שיש איש מקצוע בשטח, הוא מסוגל לזהות בעיה, למצוא לה פתרונות ולמנוע את הנזקים הללו ואת ההשלכות שלכם.

אז מה אתם אומרים? עדיין מתחשק לכם לשפץ לבד? אם לא, אנחנו נשמח להיות שם בשבילכם

THM